٢١‏/٠٢‏/٢٠٠٧

إحساس جميييييييييييييل

دي تلات أغاني لأنغام كلماتهم حساسة وصادقة وشفافة
وللأسف ما أعرفش كلمات مين بس بجد غقروهم وحاولوا تسمعوا وهتحسوا بإحساس أنغام القوي جدا هتحسوا قد ايه صحابكم وحشانكوا وقد ايه بتحبوهم و وقد ايه بتحتاجوهم،هتحسوا بالتفاؤل مع أغنية ببساطة اقروا واسمعوا الأغاني وقولوا لي رأيكم


أنا كل ما احتاج اتكلم
مع حد قلبي بيرتاح له
يطلع كمان واتألم
ما ألحقش أكمل واشرح له
حصل له نفس اللي حصل لي
احكي له وهو يكمل لي
وبدال ما أشكي له حالي
يفضل يشكي بدالي
وأقوله كلام
يا سلام يا سلام
لو أقوله لنفسي
واتعلم


كتر الكلام ولا ريح حد
ولا عمره خلى الجرح يروح
وكلنا بنضحك على بعض
مجروح وراح ينصح مجروح
وأنا اللي بشكي من اللي أنا فيه
روح قول لغيرك
قال يعني ايه
وأقوله كلام
يا سلام يا سلام
لو أقوله لنفسي
واتعلم



إلقالك حد
لو ضاقت بيك يفتح لك قلب
يبقى لك صحبة وأهل البيت
يناديك لو أنت في يوم ضليت
ويشوفك لو على الخلق داريت
ويحسك رغم البين والبعد
وإلقالك حد


إلقالك حلم من الأحلام
ما تسيبش سنينك للأوهام
دي الدنيا ما بين أفراح وآلام
وشوك تسقيه يطرح لك ورد
وإلقالك حد
يبقى لك صحبة وأهل البيت
يناديك لو إنت في يوم ضليت
ويشوفك لو على الخلق داريت
ويحسك رغم البين والبعد


إلقالك قلب يحن إليك
وحبيب يشتاق ويروح يناديك
لو طالت في الأيام لياليك
يبقى لك فجر وشمس وبدر
ويبقى لك صحبة وأهل وبيت
يناديك لو إنت في يوم ضليت
ويشوفك لو على الخلق داريت
ويحسك رغم البين والبعد


ببساطة كده وبكل وضوح
أنا عايشة كده بقلبي المفتوح
على الناس والعالم كله
وبنادي زماني وأقول له
أنا كلي شباب وآمال وطموح
وهروح يا زمان مطرح ما تروح
هشوف ويّاك أفراح وجروح
كل ده عارفاه
كل ده مسموح
هشوف ويّاك أفراح وجروح
كل ده عرفاه
كل ده مسموح
ببساطة كده


أنا واحدة ما ليش تجربة
أسئلتي بلا أجوبة
والدنيا قالوا متعبة
لكن عندي استعداد
أركب مركبة في الفضا
وأغوص في بحور الندا
وألقى لندايا صدى
لو بيني وبينه جبال
وانزل واسمع
واغدر واطمع
وانزل واطلع
وانجح والمع
أنا كلي شباب وآمال وطموح
وهروح يا زمان مطرح ما تروح
هشوف ويّاك أفراح وجروح
كل ده عارفاه
كل ده مسموح
هشوف ويّاك أفراح وجروح
ببساطة كده

ليست هناك تعليقات: